Labels

Thursday 15 September 2011

my scandal [risk] n i


love n also hate my scandal [risk] so much

"Aku mencintai orang-orang yang soleh meski pun aku bukan dari kalangan mereka. Aku hanya mengharap syafaat Allah dengan mencintai mereka. Aku membenci orang yang gemar membuat dosa meski pun aku sama saja dengan mereka." (Imam As Syafi'ie rahimahullah).

risk=risiko

assalamualaikum,,first skali nak terangkan kenapa [risiko] ni adalah scandal saya? ni semua sebab kita ke mana-mana pun pasti risiko itu ada..kita buat tindakkan apa-apa pun mesti risiko tu tetap bersama kita..

saya mula mngesan dan berkenalan dengan risiko ni sejak beberapa tahun yang lalu.

Risiko ni pada pengertian saya adalah sesuatu yang perlu dibayar bagi mendapatkan sesuatu.
Senang cerita risiko ni seperti barang atau perkara yang perlu dikorbankan dalam sebarang pilihan.Ia berbeza-beza tiada syarat atau cara untuk bebas dari risiko.Cuma kita diberi pilihan samaada memilih risiko yang lebih besar untuk kejayaan yang lebih tinggi dan bernilai atau sekadar berdepan dengan risiko-risiko kecil untuk kejayaan yang ala kadar. 

Dulu-dulu,saya pernah terfikirkan satu soalan [ada tak kerja yang tiada risiko?]

Saya dah cuba cari tapi memang tiada satu pun pekerjaan yang tiada berkaitan dengan risiko. Jika anda tidak mahu melakukan apa-apa kerana takut akan sebarang risiko.
Maka itu juga merupakan tanda-tanda anda berisiko.

Risiko=bermasalah

Senang cakap apabila anda berisiko semestinya anda bermasalah begitu juga sebaliknya. Erm,,
Jadi nak buat camna ya?hrm,,tup2 jawapan segala jawapan pun keluar..ingat tak wasiat terakhir  nabi kita "kalian tidak akan tersesat selagi kalian berpegang pada dua sumber utama ini al-quran dan sunnah ku"

hrm,,camtulah tiada yang lain,risiko tetap risiko cuma ia dapat dilimitkan apabila kita follow apa tugas kita.."kami dengar dan kami taat'

moga kami dikalangan yang diberi rahmat keampunanMU ya ALLAH.

No comments:

Post a Comment