Labels

Tuesday 6 September 2011

sAya dAh kAta y sAya adA dAte lA

aSsalaMualaikum,,

mEh sAya teRangkan dUlu..dAte bg sAya adalah apa?

"bila saya tak jumpa saya rasa gelisah,
bile saya dah jumpe saya rasa teruja,bila kena berpisah saya serba salah,
bila bersama saya menghargai detik itu"

dAte 1

ngan ALLAH la tuhan kita..erm,,mmg la kte leh jmpe 5kali sehari tp tu..tol2 jmpe ke?kadang2 cam x betol jerk..yola x khusyuk tu mean x setia..ntah2 date tu dtrima ke x?

dAte 2

ngan ILMU semua kat dunia n sekeliling saya ini adalah ilmu..jd saya rasa x leh pandang tempat lain ble saya dah terlekat ngn benda2 ilmu ni..memanglah ilmu fardhu ain tu kena tumpu.. tp y fardhu kifayah pun kena fokus..

dAte 3

ngan GAJET saya kena fokus untuk mengislamkan dan memformatkan kembali semua gajet saya..lanjutan dari date 1 saya..maka saya kena fokus pada cintaNYA..saya kena suka apa yang DIA suka malah saya kena menyintai sesuatu yang DIA cintai..haih~camtulah ble kita bercinta..tp yang bezanya,, date 1 tu cinta saya kpd pmilik CINTA..weh`perkara serius nie..x leh wat main..

"saya tipu kalau saya tak rasa terpaksa..
tp saya dapat cam yang terpaksa tu nafsu saya je sebenarnya ^ ^
saya tipu kalau saya tak rasa rindu..
kerana yang rindu itu adalah bisikan nurani saya yang paling dalam ^^"

dua2nyer pown adalah saya juga
^^

dAte 4

ngan SAUDARA seislam saya..keluarga saya besar sangat~ dan saya teruja ngan semua saudara2 saya.. ummi,abah,uwais,luqman,yukabid,utbah,jahida,nu aim erm,,tu semua orang tau..coz itu memang keluarga saya zahir dan batin..tp ngan semua umat manusia pun adalah saudara saya semanusia..ngan semua org islam adalah saudara seislam saya,,ngan makhluk hidup lain juga adalah saudara saya..jadi..saya kena berikan banyak masa dan perhatian untuk semua saudara2 saya..

ps:mood gembira dan teruja..walaupun amanah tu berat tp x buat kang lg t'beban..^ ^..cm assigmnt..mls jp kang assignmentnye bertimbun..


No comments:

Post a Comment